Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Polskie części w sercu Boeinga

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Anna Woińska | 2018-03-27 09:17:12
targi, seattle, usa, aerospace&defense supplier summit, części lotnicze, branża lotnicza, branża obronna, lotnictwo, astronautyka, polskie stoisko narodowe, polska agencja inwestycji i handlu, paih, promocja polskiego sektora części lotniczych, spotkania b2b, materiały informacyjne, filmy promocyjne, konferencja prasowa, bpp, 2018

W dniu 26 marca 2018 r. w Seattle rozpoczęły się targi "Aerospace&Defense Supplier Summit", największe wydarzenie dla producentów części lotniczych w USA. To pierwsza impreza branżowa, na której Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) organizuje polskie stoisko informacyjno-promocyjne w związku z realizacją branżowego programu promocji sektora części lotniczych i samochodowych.

"Aerospace&Defense Supplier Summit" to prestiżowe targi branżowe związane z łańcuchem dostaw, które gromadzą przedstawicieli branży lotniczej i obronnej, zarówno dostawców jak i producentów. To tu spotykają się wielkie firmy takie jak Boeing, którego fabryki znajdują się w pobliskim Everett (w których zbudowano Dreamlinery dla PLL LOT), z małymi i średnimi firmami - obecnymi i potencjalnymi ich dostawcami. Podczas ostatniej edycji targów odbyło się 11 000 zarejestrowanych spotkań między 850 wystawcami z 40 krajów. W samym wydarzeniu wzięło udział ponad 1500 osób.

 

W tegorocznej konferencji ADSS biorą udział dostawcy części z całego świata, w tym z Polski.

 

Ze względu na swój prestiżowy charakter, "Aerospace&Defense Supplier Summit" znalazły się w gronie targów, podczas których PAIH promuje branżę części lotniczych i motoryzacyjnych (poddziałanie 3.3.2. Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój). Stoisko narodowe, które przygotowała Agencja daje polskim producentom niepowtarzalną szansę przedstawienia oferty handlowej i nawiązania ważnych relacji biznesowych.

 

Delegaci PAIH biorący udział w ADSS, od lewej: Adrian Huta (ekspert PAIH w programie BRAND), Marek Sieczkowski (Project Manager PAIH), Robert Zawadzki (Z-ca Dyrektora Departamentu Promocji Gospodarczej PAIH), Karolina Zatorska (kierownik ZBH Los Angeles)

 

- Polska ma znaczący udział w globalnym przemyśle lotniczym. Przez blisko sto lat nad Wisłą powstało wiele konstrukcji samolotów i ich elementów, które uzyskały uznanie na całym świecie. Dziś, w każdym samolocie na świecie można znaleźć przynajmniej jedną część wyprodukowaną w naszym kraju. - podkreśla Robert Zawadzki, Zastępca Dyrektora Departamentu Promocji Gospodarczej PAIH. - Większość wyprodukowanych w Polsce części lotniczych wysyłana jest do USA, Niemiec, Włoch, Kanady czy Korei Południowej Międzynarodowa współpraca to nie tylko ekspansja zagraniczna naszych firm. To również rozwój całej gospodarki, ponieważ usługi związane z tym sektorem wiążą się z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii. Wypracowane innowacje przenikają do innych działów gospodarki stając się podstawą postępu technologicznego - dodaje.

 

Konferencja ADSS stwarza unikalne możliwości zapoznania się z najnowszymi trendami w łańcuchu dostaw branży lotniczej. Polscy producenci są coraz lepiej postrzegani przez największych odbiorców takich jak np. amerykański Boeing.

 

Nowoczesne lotnictwo i astronautyka to jeden z najbardziej przyszłościowych kierunków amerykańskiej gospodarki. Dzięki efektywnej współpracy wyroby tego sektora należą do najważniejszych pozycji eksportowych naszego kraju do Stanów Zjednoczonych. Szacuje się, że polski eksport do USA będzie mocno rósł już w tym roku. Przez ostatnie pięć lat zwiększył się o ponad 50 procent. W 2016 roku za Ocean wywieziono towary o łącznej wartości 5,97 mld USD.

 

- Polski przemysł lotniczy to obecnie 160 podmiotów zatrudniających 27 000 inżynierów, wypracowujących obroty na poziomie 3 miliardów dolarów USD. Wśród nich bardzo mocną pozycję mają przedsiębiorstwa z kapitałem północnoamerykańskim, dlatego obecność na targach w Seattle może okazać się kluczowa w ekspansji zagranicznej polskich producentów części lotniczych - tłumaczy Adrian Huta ze Stowarzyszenia Polskiego Przemysłu Lotniczego, ekspert PAIH.

 

W Stanach Zjednoczonych działa ponad 70 firm polskich lub z polskim kapitałem, a całkowita wartość inwestycji wynosi ponad 2 mld dolarów USD. Amerykańska Izba Handlowa w Polsce szacuje całkowitą wartość zaangażowania inwestycyjnego USA w Polsce na ok. 40 mld dolarów, a zatrudnienie - ok. 200 tys. osób. Inwestycje z USA są od wielu lat na pierwszym miejscu pod względem liczby projektów obsługiwanych przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu (wcześniej PAIiIZ).

 

Spośród ważniejszych decyzji inwestycyjnych USA w Polsce w ostatnich 10 latach należy wymienić inwestycje:

  • GM Manufacturing w Tychach (300 mln euro),
  • GM Mfg w Gliwicach (215 mln euro),
  • Goodrich Landing (46 mln euro),
  • Polonia Aero (45 mln euro),
  • UTC Aerospace (40 mln euro),
  • Nexteer Automotive (35 mln euro).

 

Na świecie funkcjonuje ponad 1,4 tys. linii lotniczych, które eksploatują około 26 tys. samolotów korzystających z blisko 4 tys. lotnisk. Każdego dnia wykonywanych jest ponad 100 tys. lotów, z 10 mln pasażerów oraz towarów o szacunkowej wartości 18 miliardów dolarów amerykańskich. Udział lotnictwa w światowym PKB osiągnął już 2,7 biliona dolarów (3,5 proc. w 2014 roku). Eksperci szacują, że w 2034 roku liczba ta podwoi się i osiągnie poziom 5,9 biliona dolarów (wzrost o 122 proc. w porównaniu z danymi z 2014 roku). Światowy przemysł lotniczy zatrudnia 9,9 mln pracowników - m.in. w liniach lotniczych, na lotniskach, w kontroli ruchu. Kolejne 52,8 mln miejsc pracy powstało dzięki transportowi lotniczemu. W 2034 branża lotnicza zatrudniać będzie blisko 100 mln osób.