Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Meksyk zaprasza producentów części samochodowych

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Anna Woińska | 2018-07-04 11:19:49
części samochodowe i lotnicze, program branżowy, ina paace automechanika, zbh meksyk, zagraniczne biura handlowe, meksyk, targi, części, samochodowe, części lotnicze, samochody, auta, motoryzacja

Od 11 do 13 lipca 2018 r. w CitiBanamex Centre w Mieście Meksyk odbędą się targi INA PAACE Automechanika. Skupiają głównie dystrybutorów, detalistów oraz właścicieli warsztatów techniczno-mechanicznych. Patrycja Staszewska, kierownik ZBH w Meksyku opowiada nie tylko o samym wydarzeniu, ale również o rynku branży części samochodowych w Meksyku i zachęca polskich producentów do ekspansji w tym regionie.

Zachęcamy do przyjazdu do Meksyku i wzięcia udziału w spotkaniach B2B, zapoznania się z rynkiem meksykańskim i lokalną kulturą biznesu - mówią pracownicy Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Mexico City.

  • Wielkimi krokami zbliżają się targi INA PAACE Automechanika w Meksyku. Co to za wydarzenie?

Patrycja Staszewska: INA PAACE Automechanika Mexico to najważniejsze targi motoryzacyjne w Meksyku i Ameryce Środkowej. Odbywają się co roku w Mieście Meksyk i przyciągają tysiące gości z branży motoryzacyjnej z całego świata. Tegoroczna edycja odbędzie się w dniach 11-13 lipca 2018 roku w CitiBanamex Centre w Mieście Meksyk i skupi się na rynku części samochodowych. Targi Automechanika skupiają głównie dystrybutorów, detalistów oraz właścicieli warsztatów techniczno-mechanicznych. Osobiście brałam udział w dwóch poprzednich edycjach tych targów i uczestnictwo w nich jest szansą na zbudowanie cennych kontaktów biznesowych z lokalnymi dystrybutorami i partnerami strategicznymi. W ostatnich latach targi INA PAACE Automechanika cieszyły się dużą popularnością wśród polskich firm.

 

  • Dlaczego warto być obecnym na targach INA PAACE?

Przemysł motoryzacyjny jest jednym z najbardziej dynamicznych i konkurencyjnych w Meksyku i zyskał pozycję ważnego gracza w branży na poziomie globalnym. Rozwój targów Automechanika jest powiązany z aktywnością branży i handlem lekkimi pojazdami w Meksyku, zwłaszcza w odniesieniu do relacji osiągniętych dzięki Krajowemu Stowarzyszeniu Przemysłu Części Samochodowych - Industria Nacional de Autopartes (INA). Podczas targów można nawiązać wiele istotnych dla biznesu motoryzacyjnego kontaktów i spotkać najważniejszych liderów opinii z meksykańskiego sektora motoryzacyjnego. Meksyk jest szóstym największym producentem części samochodowych na świecie. Wartość produkcji wynosi 81 412 mln dolarów. Sektor motoryzacyjny, produkujący głównie części samochodowe, zatrudnia 740 544 pracowników w 2500 firmach obecnych w 19 stanach. 65% tutejszych firm posiada kapitał zagraniczny, pochodzący przede wszystkim z USA (19%), Japonii (18%) oraz Niemiec (12%). Meksyk ma nadwyżkę eksportową części motoryzacyjnych - eksport wszystkich produktów samochodowych wyniósł 65 527 mln USD, podczas gdy import 41 992 mln USD.

 

Pracownicy ZBH Meksyk pomogą w zorganizowaniu spotkań biznesowych oraz tłumaczeniach spotkań w trakcie targów Automechanika.

 

  • Na targach INA PAACE w Meksyku Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) wybuduje polskie stoisko narodowe? W jaki sposób firmy uczestniczące w targach mogą z niego skorzystać?

Na targach INA PAACE w Meksyku PAIH zorganizuje polskie stoisko narodowe. Tu (stand 2023) będą dystrybuowane materiały promocyjne polskich firm, wyświetlane filmy reklamowe jak również w czwartek 12 lipca o godzinie 13.00, odbędzie się konferencja z udziałem eksperta Pana Dyrektora Bartosza Mieleckiego z Polskiej Grupy Motoryzacyjnej (PGM), który przedstawi meksykańskim mediom, liderom opinii oraz wszystkim zainteresowanym - dynamiczność i atrakcyjność polskiego sektora motoryzacyjnego. Ponadto firmy uczestniczące w targach mogą skorzystać ze wsparcia tutejszego Zagranicznego Biura Handlowego. Nie tylko bardzo chętnie pomożemy w zorganizowaniu spotkań biznesowych podczas targów ale również oferujemy pomoc w tłumaczeniach z języka polskiego na język hiszpański. Z miłą chęcią podzielimy się również informacją o lokalnym rynku motoryzacyjnym i służymy pomocą w kwestiach związanych z wejściem na rynek i meksykańską kulturą biznesu.

 

  • Czy Meksyk jest atrakcyjnym rynkiem dla rynku motoryzacyjnego?

Meksyk jest bardzo atrakcyjnym rynkiem dla sektora motoryzacyjnego. Według Meksykańskiego Stowarzyszenia Przemysłu Motoryzacyjnego (AMIA), przemysł motoryzacyjny w Meksyku osiągnął rekordowo wysoki poziom zarówno w produkcji, jak iw eksporcie w 2017 r. mimo niepewności powodowanej przez renegocjację Północnoamerykańskiego Układu o Wolnym Handlu (NAFTA). Produkcja samochodów zamknęła rok ze wzrostem o 9% w porównaniu do 2016 roku, produkując 3 777 569 pojazdów i eksportując 3 102 604 pojazdów, co stanowi wzrost o 12,1% w porównaniu z wcześniejszymi analogicznym dwunastoma miesiącami.

 

Sektor motoryzacyjny jest jednym z najważniejszych sektorów gospodarki meksykańskiej. Ogólnie rzecz biorąc, meksykański przemysł motoryzacyjny reprezentuje 3% krajowego produktu brutto (PKB) i 18% PKB produkcji, generuje ponad 870 000 bezpośrednich miejsc pracy i przyczynia się do 20% produkcji samochodów w Ameryce Północnej. Mercedes-Benz, Infiniti, BMW, Toyota, Kia i Audi są najnowszymi firmami w meksykańskiej branży motoryzacyjnej. Największymi zakładami produkcyjnymi w Meksyku w 2017 r. były Nissan (829,262 sztuki), General Motors (805,758 sztuk) i Fiat, Chrysler (638 653 sztuki). Prognoza AMIA na 2018 r. to produkcja 4 mln sztuk i eksport 3,2 mln sztuk.

 

Obecnie 80% produkcji motoryzacyjnej Meksyku jest przeznaczona na eksport, z czego 86% trafia do Kanady i Stanów Zjednoczonych. Liczby te dynamicznie rosną - w 2017 roku wywóz do USA wzrósł aż o 9,4%! Poza bliskością do Stanów Zjednoczonych, drugą co do wielkości gospodarką na świecie, położenie geograficzne Meksyku reprezentuje wyjątkową okazję do prowadzenia działalności gospodarczej w krajach azjatyckich i europejskich. Paradoksalnie, wzrost meksykańskiego przemysłu motoryzacyjnego jest napędzany głównie przez eksport na rynki poza regionem umowy o wolnym handlu w Ameryce Północnej (NAFTA). Przez to Meksyk został włączony do prawdziwego globalnego gracza. Eksport do Europy zwiększył się aż o 45,2% w wyniku zapotrzebowania z Niemiec, a wysyłki do Azji wzrosły o 38,1%.

 

Meksyk daje wiele możliwości w zakresie inwestycji w sektorze motoryzacyjnym - mówi Patrycja Staszewska.

 

  • Czy Meksyk to atrakcyjny partner dla polskich producentów części motoryzacyjnych?

Meksyk to bardzo atrakcyjny partner dla polskich producentów części motoryzacyjnych. To jest jeden z największych rynków w Ameryce Łacińskiej z ogromnych zapotrzebowaniem na tego typu produkty i usług jak np. odlewnictwo, tłoczenie czy obróbka skrawaniem. Dlatego też w Meksyku istnieje wiele możliwości w zakresie inwestycji w sektorze motoryzacyjnym oraz sprzedaży akcesoriów i części do samochodów osobowych oraz ciężarowych a także autobusów. Zachęcamy wszystkie zainteresowane firmy polskie, aby inwestowały na rynku meksykańskim i rozwijały tu swoją sieć dystrybucji.

 

  • W jaki sposób działalność Zagranicznego Biura Handlowego w Mexico City może wspomóc działania polskich firm w ich ekspansji zagranicznej?

Zapraszamy do skorzystania z naszej bogatej oferty przygotowanej dla polskich firm. Staramy się działać możliwie najaktywniej w ich ekspansji zagranicznej. Przygotowujemy raporty branżowe, opracowujemy bazy danych z kontaktami do lokalnych partnerów. Poszukujemy kandydatów na dystrybutorów i przedstawicieli handlowych, którzy są zainteresowani współpracą z polskimi firmami. Przed wszystkim zachęcamy do przyjazdu do Meksyku i wzięcia udziału w spotkaniach B2B, zapoznania się z rynkiem meksykańskim i lokalną kulturą biznesu.

 

  • Czy są już pierwsze efekty Waszych działań?

Biuro ZBH Meksyk w kwietniu br. obchodziło pierwszą rocznicę otwarcia. Pomimo bardzo trudnej specyfiki lokalnego rynku możemy już mówić o pierwszych efektach współpracy gospodarczej Meksyku i Polski nawiązanej za pośrednictwem i pomocą ZBH Meksyk. Rynek meksykański jest rynkiem wymagającym czasu, większość umów handlowych zawiera się min. rok po rozpoczęciu negocjacji lub nawet później. Należy uzbroić się więc w cierpliwość i wytrwałość, która w przypadku Meksyku znacząco procentuje.

 

Rozmawiał:

Marek Sieczkowski

Project Manager

Departament Promocji Gospodarczej PAIH

+48 600 400 816

marek.sieczkowski@paih.gov.pl

 

Patrycja Staszewska, Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Mexico City.


Patrycja Staszewska, Kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Mexico City. Od 2005 r. mieszka w Meksyku i od wielu lat zajmuje się promocją BIZ oraz projektami ekspansji między Meksykiem a Europą. Ma doskonałą znajomość europejskiej i meksykańskiej kultury biznesu, a także szerokie doświadczenie zawodowe w handlu zagranicznym. Na rynku meksykańskim pracowała w sektorze publicznym i prywatnym, koncentrując się głównie na wzmacnianiu działalności handlowej między Meksykiem a Polską i innymi krajami europejskimi. Jednym z głównych sektorów strategicznych Meksyku, za który Patrycja Staszewska jest odpowiedzialna to właśnie sektor motoryzacyjny, z którym jest związana od 2009 r. Wieloletnia współpraca owocuje bardzo dobrymi relacjami z meksykańskimi instytucjami państwowymi ze świata biznesu i krajowymi stowarzyszeniami przemysłu motoryzacyjnego.