.
Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Polscy producenci obecni na targach INA PAACE 2018

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Anna Woińska | 2018-07-18 12:23:41
targi, meksyk, ina paace automechanika, części samochodowe, części lotnicze targi motoryzacyjne, motoryzacja, branża motoryzacyjna, polskie stoisko narodowe, polska agencja inwestycji i handlu, paih, promocja polskiego sektora części samochodowych, spotkania b2b, materiały informacyjne, filmy promocyjne, briefing prasowy, zagraniczne biuro handlowe w meksyku, zbh meksyk, ekspansja zagraniczna, eksport, bpp, 2018

Największe targi motoryzacyjne w Ameryce Północnej INA PAACE Automechanika zakończyły się sukcesem. Wśród 500 wystawców było polskie stoisko narodowe zorganizowane przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu (PAIH).

Przez trzy kolejne dni od 11 lipca 2018 r. w Mieście Meksyk odbywały się największe targi motoryzacyjne w Ameryce Północnej. Bieżąca edycja INA PAACE zgromadziła ponad 500 wystawców z całego świata, których stoiska odwiedziło ponad 20 000 osób. Dużym zainteresowaniem cieszyło się polskie stoisko zorganizowane przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu.

 

Piramida holograficzna przyciągała uwagę zwiedzających

 

Tu prowadzone były nie tylko rozmowy handlowe, ale również aktywnie prezentowano potencjał sektora części motoryzacyjnych i lotniczych m.in. poprzez dystrybucję folderów branżowych czy ofert poszczególnych firm, regionów, jak również wyświetlając filmy promocyjne. Najważniejsza była jednak możliwość uzyskania eksperckich informacji, których udzielał m.in. Bartosz Mielecki, dyrektor zarządzający Polskiej Grupy Motoryzacyjnej.

 

Na polskim stoisku zorganizowano briefing prasowy

 

Na potrzeby dziennikarzy, liderów opinii jak i reprezentantów poszczególnych firm PAIH zorganizował briefing prasowy. Po jego zakończeniu powstało wiele publikacji w środkach masowego przekazu, nie tylko w mediach branżowych, ale również w prasie, radio i telewizji.

 

O potencjale polskiego sektora części samochodowych i lotniczych opowiadał Bartosz Mielecki (dyrektor zarządzający Polskiej Grupy Motoryzacyjnej), Paweł Woźny (przedstawiciel polskiej ambasady) oraz Patrycja Staszewska (kierownik ZBH Mexico City)

 

Meksyk to bardzo ważny kierunek eksportowy dla polskich producentów części motoryzacyjnych i lotniczych. Dynamicznie rozwijająca się gospodarka, ogromne zapotrzebowanie płynące nie tylko z wewnętrznego rynku, ale również bliskie sąsiedztwo największych gospodarek świata i wciąż obowiązującego Północnoamerykańskiego Układu Wolnego Handlu NAFTA czy umów handlowych z 45 krajami to główne atuty przyciągające firmy z całego świata. Na tym rynku obecne są także polskie przedsiębiorstwa. Przykładem może być Grupa Boryszew, która w Meksyku od 2015 roku produkuje i dostarcza przewody klimatyzacyjne dla Audi i Volkswagena, firma BURY lub Sanok Rubber, czołowy producent systemów uszczelnień karoserii samochodowych i antywibracyjnych do amortyzatorów, układu wydechowego i kierowniczego oraz wahaczy. W tym roku duży kontrakt podpisała również firma TIP-TOPOL, największy w Polsce producent membran do zawieszeń pneumatycznych.

 

Polska jest jednym z największych na świecie producentów części samochodowych. Nad Wisłą zarejestrowanych jest blisko 2800 firm, w których pracuje 175 000 osób. W 2017 roku wartość eksportu polskiego rynku motoryzacyjnego wyniosła 25 miliardów dolarów amerykańskich, co odpowiada 13% wartości całego polskiego eksportu. Głównymi odbiorcami polskich wyrobów są: Niemcy, Włochy oraz Wielka Brytania.