Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Podsumowanie targów AEROMART Montreal 2019

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Anna Woińska | 2019-05-13 12:09:52
targi, montreal, kanada, części samochodowe i lotnicze, polskie stoisko narodowe, polska agencja inwestycji i handlu, paih, materiały reklamowe, materiały informacyjne, filmy promocyjne, konferencja prasowa, program promocji branży części samochodowych i lotniczych, bpp, 2019, zbh toronto, lotnictwo, aerospace, branża kosmiczna, polska agencja kosmiczna, aeromart montreal

Jedno z największych wydarzeń w branży przemysłu lotniczego i kosmicznego w Kanadzie, AEROMART Montreal 2019, odbyło się w dniach 16-18 kwietnia w Montrealu. Jak co roku, miejscem wydarzenia było Palais de Congres, przestrzeń wystawiennicza pozwalająca na przeprowadzenie paru imprez jednocześnie i zarazem mieszcząca się w centrum.

Imprezy składające się na AEROMART organizowane są już od ponad 20 lat i na przemian odbywają się we Francji (AEROMART Toulouse), w Korei Południowej (AEROMART Sacheon), w Japonii (AEROMART Nagoya oraz w Kanadzie (AEROMART Montreal).

 

Montreal, wraz z Seattle i Tuluzą, jest światową stolicą lotnictwa i kosmonautyki. 98% działań sektora koncentruje się w promieniu 30 km od obszaru metropolitalnego Grand Montreal. Sektor generuje 40 160 miejsc pracy, w tym 13 000 specjalistów w dziedzinie inżynierii i nauki. Jedna na 102 osoby w Quebecu ma pracę związaną z przemysłem lotniczym i kosmicznym.

 

Fot. Montreal - widok z Mont Royal

 

AEROMART Montréal to platforma biznesowa typu business-to-business (B2B) łącząca dostawców OEM (producenci finalnego produktu), Tier-1 (dostawcy podzespołów montowanych bezpośrednio) i Tier-2 (dostawcy zespołów do Tier-1) z siecią producentów kontraktowych z całego świata poprzez indywidualne spotkania. Forum zapewnia wyjątkowe możliwości współpracy w przemyśle lotniczym.

 

Dodatkowo na organizator AEROMART Montréal (forma BCI Aerospace) wspiera lokalne Instytucje: Aero Montreal (zrzeszające firmy lotnicze prowincji Quebec), Montréal International (agencja rozwoju gospodarczego aglomeracji Montreal) czy Invest Quebec (agencja inwestycyjna prowincji Quebec).

 

Fot. Polskie stoisko podczas targów Aeromart 2019

 

Wydarzenie AEROMART Montréal 2019 jest poświęcone rozmowom biznesowym (umówienie i śledzenie spotkań ułatwiała też specjalnie stworzona do tego celu aplikacja), a także uczestnictwu w warsztatach, konferencjach czy panelach dyskusyjnych.

 

Forum Aeromart było jednym z wydarzeń wchodzących w skład The International Aerospace Week. Tydzień rozpoczęło seminarium poświęcone Systemom Bezzałogowym oraz konferencja dotycząca branży lotniczej w Maroko (Maroko w tym roku było Honorowym Miastem podczas The International Aerospace Week). Następnego dnia odbyła się konferencja Global Supply Chain Summit, gdzie najważniejsi gracze w sektorze zaprezentowali innowacje i możliwości, jakie stwarza rozwój sztucznej inteligencji w łańcuchu dostaw w branży lotniczej.

 

W trakcie AEROMART Montréal 2019 była okazja do nawiązania relacji z głównymi partnerami wydarzenia: Bombardier, Bell Helicopter, Airbus Group czy Pratt &Whitney.

 

Stoisko promocyjno-informacyjne, było świetnym miejscem na spotkania biznesowe i możliwością zaprezentowania oferty (poprzez filmy czy materiały promocyjne) przedsiębiorcom, którzy byli nieobecni na samym wydarzeniu. Dodatkowo można było spotkać 6 polskim firm: AP-Tech, PZL Mielec, Dioxid, Satrevolution, P.P.W Nabor oraz BSSTC.PL.

 

Fot. Polskie firmy podczas targów AEROMART Montréal - firma Dioxid

 

Fot. Polskie firmy podczas targów AEROMART Montréal - firma BSSTC.PL

 

Fot. Polskie firmy podczas targów AEROMART Montréal - firma NABOR

 

Pierwszego dnia AEROMART Montréal w panelu swoje wystąpienie miała ekspert branżowa, Ewelina Rosół, która zaprezentowała Dolinę Lotniczą.

 

Fot. Wystąpienie ekspert branżowej Eweliny Rosół podczas panelu

 

Była to świetna okazja na przybliżenie słuchaczom całości branży lotniczej w Polsce, jej potencjału oraz możliwości współpracy. Dolina Lotnicza skupia 90% polskiego przemysłu lotniczego, w tym 165 firm zlokalizowanych głównie w Polsce południowo-wschodniej, gdzie zatrudnienie znajduje ok. 30 tys. pracowników, w tym ok. 6 tys. inżynierów. Znakomicie rozwinięta sieć poddostawców, najnowocześniejsze technologie, światowej klasy laboratoria oraz parki technologiczne powodują, iż w/w region jest niezmiernie atrakcyjny dla inwestorów. Tego rodzaju wydarzenia jakim są targi AEROMART Montréal dają polskiemu sektorowi lotniczemu świetną okazję do zaprezentowania swojego potencjału na arenie międzynarodowej.

 

Tego dnia na stoisku wspierali nas również przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego w Lublinie oraz odwiedzili przedstawiciele Ambasady Polski w Kanadzie m.in.: Kierownik Wydziału Politycznego Pan Mikołaj Cholewicz.

 

Fot. Wspólne zdjęcie z polskimi firmami na narodowym stanowisku

 

Polscy przedsiębiorcy razem z kierownikiem ZBH Toronto spotkali się z przedstawicielami Aero Montreal.

 

Tego samego dnia na stoisku narodowym wspólnie oglądaliśmy wyniesienie statku kosmicznego Cygnus z polskimi satelitami na pokładzie - KRAKsat i Światowid. Urządzenie Światowid zostało zbudowane przez firmę SatRevolution (która była obecna na AEROMART Montréal 2019). Jego zadaniem jest monitoring Ziemi - w tym stan wód i jakość powietrza.

 

Fot. Wyniesienie statku kosmicznego Cygnus z polskimi satelitami na pokładzie

 

Następnego dnia dzięki pomocy ZBH Toronto część polskich firm odwiedziła Canadien Space Agency.

 

Fot. Spotkanie polskich firm w CSA (Canadien Space Agency)

 

Polska jest najważniejszym partnerem handlowym Kanady w tej części Europy, w 2017 eksport osiągnął rekordową wartość 1,25 mld EUR. Do Kanady sprzedajemy głównie części do silników lotniczych oraz inne wyroby przemysłu lotniczego. Kooperacja w przemyśle lotniczym od wielu lat należy to ważniejszego z elementów polsko-kanadyjskiej wymiany handlowej.

 

Polskie stoisko zostało zorganizowane przez PAIH SA w ramach realizacji programu "Promocja gospodarki w oparciu polskie marki produktowe" branży części samochodowych i lotniczych w ramach poddziałania 3.3.2 Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.