Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



PAIH: Podsumowanie działań automotive (IV-VI 2019)

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Anna Woińska | 2019-06-24 14:22:02
części samochodowe, automotive, motoryzacja, elektromobilność, polska agencja inwestycji i handlu, paih, 2019, wydarzenia

Kalendarium podsumowujące działania w sektorze Automotive prowadzone przez PAIH w drugim kwartale 2019 roku.

Silnik

  • 9 kwietnia

Odbyło się seminarium zatytułowane "Senegal bramą do eksportu części samochodowych w Afryce Zachodniej". W ramach wydarzenia gościliśmy przedstawicieli ZBH w Dakarze oraz ekspertów rynku motoryzacyjnego w Senegalu. Omawiane były atrakcyjne możliwości inwestowania i handlu z tym krajem. Przedstawiona została

 

  • 21 maja

We Wrocławiu w ramach Automotive Tech Summit 2019 omawialiśmy trendy w motoryzacji, przyszłość elektromobilności w Polsce. Wydarzenie skupiło wysokiego szczebla menedżerów motoryzacji. Polska dokłada starań, żeby utrzymać status zagłębia motoryzacyjnego w CEE. Oznacza to również przyciąganie inwestycji z nowymi technologiami, przede wszystkim związanych z wytwarzaniem nowoczesnych baterii do samochodów elektrycznych.

 

Panel dyskusyjny:

  • Poland: the CEE Innovation Hub?
    • New industries, new factories, new cities…
    • Overcoming current obstacles
    • What do we need today to succeed?
    • Is electromobility the key?
  • Moderator: Tomasz Dominiak, PR Manager, TOR Business Consultants, Poland
  • Paneliści:
    • Hanno Miorini, VP, OEM, Robert Bosch AG, Austria
    • Grzegorz Gałczyński, Strategic Industry Manager, Polish Investment and Trade Agency, Poland
    • Dr. Jong Hun Kim, Development Director, LG Chem Energy Solutions
    • Krzysztof Kwaśny, General Manager, Toyota Motor Manufacturing Poland

 

  • 22-26 maja

Przedstawiciele PAIH wzięli udział w targach AutoPromoTec 2019 w Bolonii - Zidentyfikowalismy kilkanaście perspektywicznych, polskich firm. Nawiązaliśmy interesujące kontakty z organizacjami włoskimi skupiającymi branżę automotive. Okazuje się, że Polska to nie tylko dobra technologia - uwagę włoskich klientów przyciągają również produkty o ciekawym, nowatorskim designie. Zainteresowaniem cieszą się również zaawansowane technologicznie polskie kosmetyki samochodowe.

 

  • 2-4 czerwca

Odbyła się "Misja gospodarcza z producentami części samochodowych do Senegalu" będąca kontynuacją działań po Seminarium 9 kwietnia. Dwie firmy zadeklarowały budowę składu części motoryzacyjnych w Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Dakarze.

 

  • 6 czerwca

Odbyła się Konferencja PZPM i KPMG. "Instrumenty wsparcia dla branży automotive" Dlaczego warto inwestować w Afryce? Perspektywy dla branży motoryzacyjnej na przykładzie wybranych rynków | Grzegorz Gałczyński - Kierownik ds. Branż Strategicznych, Obszar Ekspansji Zagranicznej, PAIH - Na spotkaniu omawiano: warunki inwestowania na poszczególnych rynkach afrykańskich; możliwości, które daje na tych rynkach współpraca z PAIH; produkty, które można sprzedawać; aspekty kulturowe prowadzenia biznesu w wybranych krajach afrykańskich.

 

  • 12-14 czerwca

Przedstawiciele PAIH wzięli udział w corocznym wydarzeniu organizowanym przez Polska Izbę Motoryzacji - Auto Event 2019.

 

Panel dyskusyjny:

  • Wprowadzenie do panelu: "Możliwości inwestycyjne i popyt na kooperację z firmami z Polski na rynkach światowych. Z doświadczeń PAIH. Cel misji gospodarczych. Studium przypadku" - Grzegorz Gałczyński, Menedżer ds. Branż Strategicznych w Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu
    • W jaki sposób zmiany polityczno-gospodarcze zachodzące w Europie i na świecie będą oddziaływać na przemysł motoryzacyjny w Unii Europejskiej i w Polsce?
    • Czy polscy dostawcy są przygotowani, aby zmierzyć się z kolejną falą spowolnienia gospodarczego czy recesji?
    • W jaki sposób produkcja mega-platform zapowiadana przez OEM będzie oddziaływać na łańcuchy dostaw, a w konsekwencji na lokalnych dostawców w Polsce?
    • Brexit a rozwój przemysłu motoryzacyjnego w Polsce, Europie i na świecie
  • Paneliści:
    • Marek Zuber, Ekonomista i analityk rynków finansowych
    • Stephen Steele, Pierwszy Sekretarz Działu Politycznego Ambasady, British Embassy Warsaw
    • Grzegorz Gałczyński, Menedżer ds. Branż Strategicznych w Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu
    • Andrzej Korpak, Dyrektor Opel Manufacturing Poland
    • Marek Gawroński, Vice President Public and Governmental Affairs Volvo Group Poland
    • Janusz Kobus, Wiceprezes Polskiej Izby Motoryzacji, Wiceprezes Pilkington Automotive Poland